صفحه ­ی هدف به معنای کلی صفحه­ی وبی است که بیننده از طریق آن تارنما را می­نشاند». خیلی از مواقع صفحه­ های خانگی کار صفحه­ های هدف را می­کنند، هرچند هر صفحه­ دیگری هم می­تواند صفحه­ی هدف باشد. 

در دنیای بازاریابی آنلاین، طراحان برای تکمیل کارزارهای تبلیغاتی هدفدار صفحه های هدف خاصی را هم ایجاد می­کنند. همچنین در چند سال اخیر، خیلی از برندها دارند صفحه­ های خانگی­شان را با پیروی از همان اصولی می­سازند که اگر صفحه­های هدف هدفدار باشند، می­ساختند. این کار مخصوصاً مختص برندهای تک ­محصول است مثلاً برنامه­ های وب و تلفن همراه (فقط چند مثال عبارتند از: تلگرام، واتس­اپ، اورنوت، اسلک).

هدف اصلی تجاری صفحه­ی هدف بهینه ­سازی نرخ تبدیل (CRO) است. کارهای عالی بسیاری است که طراحان می­توانند انجام دهند تا نرخ­های تبدیل را افزایش دهند (سبب شوند افراد بیشتری ثبت­نام کنند، دانلود کنند، بخرند .). در این مقاله، 10 توصیه­ی طراحی از UX را نشان خواهم داد که همراه با مثال­های واقعی­ای هستند که می­توانید استفاده کنید تا صفحه­ های هدف با تبدیل بالا ایجاد کنید.

1. هدف تجاری اصلی­تان را CTA تبدیل  کنید


 

بسیاری از صفحه­ های هدف می­خواهند یکباره به خیلی چیزها برسند. هرچند، بازدیدکنندگانی که در معرض بار سنگین اطلاعات قرار گرفته باشند معمولاً گیج می­شوند و می­روند. قبل از طراحی صفحه­ی هدف­تان، دقیق فکر کنید هدف تجاری شماره­ یک تان چیست. آیا می­خواهید برنامه شما را دانلود کنند؟ محصول جدیدی را ایجاد کنید؟ ثبت ­نام در خبرنامه ­یتان را افزایش دهید؟ وقتی جواب را پیدا کردید آن هدف تجاری اصلی را به درخواست اقدام جذابی تبدیل کنید (CTA).

 

مثلاً به صفحه­ ی هدف ردگیر سبد رمزی کریپتاگون نگاهی بیندازید. در نگاه اول می­توانید هدف تجاری اصلی­شان را بگویید –می­خواهند افراد در اپ­ های شان ثبت­نام کنند. پیام در تمام صفحه انسجام خودش را حفظ می­کند، توجه بازدیدکننده­یشان را با هیچ اطلاعات غیرضروری­ای پرت نمی­کنند.

 

2. هدف اصلی را در سرخط مشخص کنید

 

اگر بخواهید صفحه­ی هدف با تبدیل بالا ایجاد کنید، داشتن سرخط خوب خیلی مهم است. سرخط خوب کوتاه، جذاب و هدف­دار است. یکی از اشتباه­های رایج در صفحه­های هدف این است که سرخط خوبی­های محصول را از نظر مالک سایت مشخص می­کند. هرچند باید برعکس باشد. سرخط تنها در صورتی می­تواند بازدیدکنندگان را تبدیل به موفقیت کند که مزیت­های محصول را ار نظر مصرف­کننده نشان دهد.

 

مثلاً صفحه­ی هدف اوبر سرخط موفقی دارد که شامل فقط دو کلمه است ولی عصاره­ی خدمات را در بر می­گیرد. شعار به آنجا برسید» با فعل کنشی قوی (برسید») شروع می­شود که واقعاً از بازدیدکنندگان درخواست اقدام می­کند. زیر سرخط زیرنویسی هم هست که پیام را تقویت می­کند و بیشتر بازدیدکنندگان را تقویت می­کند که اوبر را امتحان کنند.

 

 

3. از نگاه داخلی­­ نشان دهید محصول چطور کار می­کند

خیلی­ها دوست دارند فقط چشم­های خودشان را باور کنند. نشان دادن اینکه محصول چطور کار می­کند به طور بصری افراد بیشتری را متقاعد می­کند که به خرید فکر کنند. این روش به خصوص در صورتی خوب کار می­کند که تصویر را به صورت تصویر قهرمان استفاده کنید. تصویرهای قهرمان، که گاهی تصویرهای سربرگ هم نامیده می­شوند، تصویرهای کاملاً پهنی هستند که بالای خط­چین قرار می­گیرند و پس­زمینه­ی سرخط محسوب می­شوند. گاهی توصیف کوتاه و دکمه(های) درخواست اقدام هستند.

صفحه­ی هدف کارت­خوان­های اعتباری پی پال کارایی­های محصول را همزمان به دو شیوه­ی متفاوت نشان می­دهد. در جلو، عکس محصول دو کارت­خوان و اپ پی پال را می­توانید ببینید. در پس­زمینه هم دو نفر هستند، یک مغازه ­دار و یک مشتری، که در حال استفاده از محصول هستند. دو تصویر از همدیگر پشتیبانی می­کنند و به بازدیدکنندگان احساس امنیت می­دهد که همه­ ی اطلاعاتی را که لازم دارند دارند.

 

 

۴. از Layout غیرمعمول استفاده کنید

 

برای موفقیت صفحه­ ی هدف­تان، لازم است از بقیه جدا باشید. راه­های مختلفی برای آن هست –استفاده از Layout غیرمعمول یکی از بهترین راه­ها است. از زمان ظهور چارچوب­ های فرانت ­اند مثل بوت استرپ، Layout به سبک جعبه همه جا در اینترنت پخش شده­اند. از اینرو، ارائه­ی اطلاعات در Layout غیرمعمول می­تواند بازدیدکننده را به محصول­تان علاقه­مندتر کند.

 

 

5. لوگوی برندهای معتبر را قرار دهید

 

لوگوی برندهای معتبر مثل نشانه­های بصری است برای بازدیدکنندگانی که ناآگاهانه صفحه را اسکن می­کنند تا مدرک کافی پیدا کنند که محصول را شرکت قابل­اعتمادی ساخته است. فقط به لوگوهای مشتری­ها یا شریکان فکر نکنید. اگر محصول­تان یا شرکت­تان به طور خاص در نشر معتبری آمده است تردید نکنید که بخش ذکرشده در» را اضافه کنید. یا اگر محصول­تان تااندازه­ای از برند معروفی تمجید می­کند یا آن را تقویت می­کند، می­توانید لوگویش را به صفحه­ی هدف­تان اضافه کنید.

صفحه­ی هدف پلتفرما وب وایرفریم کیتماهرانه از لوگوی شرکت­های دیگر استفاده می­کند تا اعتماد بازدیدکنندگانش را به دست آورد. درست زیر تصویر محصول، لوگوی ابزارهایی را نشان می­دهند که در وایرفریم کیت­شان استفاده کرده­اند. همه­ی برندها از نظر مخاطبان­شان مشهورند، مثل اسکچ، فوتوشاپ یا ادوب ایلوستریتر. به طور منسجم در پایین صفحه، از لوگو استفاده می­کنند مثلاً بخش تأثیرگذار استفاده­شده از طرف» را هم دارند.

 

 

6. از گرافیک منحصر به فرد استفاده کنید

گرافیک منحصر به فرد در خدمت همان هدف لی­اوت­های غیرمعمول است. می­خواهد صفحه با بقیه متفاوت باشد و اثر ماندگاری بر بازدیدکننده داشته باشد. اگر زیاد در وب بگردید، راه­های مختلف بسیاری را خواهید دید که طراحان وب از گرافیک منحصر به فرد استفاده می­کنند. عکس­های دستی محصول، چینش­های سفارشی آی­ها، شخصیت­های به خوبی ساخته­شده که نشان­دهنده­ی کاربران یا خالقان است و حتی کمیک استریپ­ها.

 

صفحه­ی هدف اپ ردگیری پیشرفت گروهی آی دان دیس به طور خاص شامل یکی از بهترین گرافیک­هایی است که دیده­ام. آنها از راه حل رایج طراحی یک آی یک ویژگی» استفاده می­کنند، هرچند شخصیت­های حیوانی دستی طراحی­شده تصویر را خیلی خاص می­کنند. حیوان­ها در موقعیت­هایی کشیده می­شوند که با ویژگی­های اپ متناظرند. مثلاً خروس به ­روزرسانی­ های روزانه­ی وضعیت را می­دهد، اسب با سمش سند را مهر می­زند.

 

 

7. داده یا آمار اضافه کنید

 

استفاده از داده­های عددی روی صفحه­ های اینترنت یک روند رایج در طراحی سایت است که به تازگی به طور جزئی پوششش را داده­ام. افراد روزانه با کوهی از اطلاعات بمباران می­شوند، پس در چند سال اخیر میانگین فراخنای توجه شدیداً کم شده است. نمایش بصری داده­های کاربران با نمایش عدد/درصد یا با دربرگرفتن نمودار در طراحی می­تواند به شما کمک کند اعتمادشان را جلب کنید.

 

بستر رزرو هتل چمپ در صفحه­ی هدفش از این تکنیک طراحی استفاده می­کند. عددها همه به مشتریان بالقوه مربوطند، چون نشان می­دهند بستر چطور بر کار کاربر اثر می­گذارد. روی هم رفته، چهار داده­ی عددی مختلف روی صفحه است (تعداد هتل­ها، تعداد کشورها، درصد افزایش در رزروها، تعداد موتورهای رزروی که اپ با آنها ترکیب می­شود). چهار عدد خوبی است چون داده­هایی که نشان می­دهند به قدر کافی متقاعدکننده است، هرچند از تکنیک هنوز زیادی استفاده نشده است.

 

 

8. چت و تماس را آسان در دسترس قرار دهید

اگر بخواهید به نرخ تبدیل بالا دست یابید، صفحه­ی هدف­تان هم لازم است خدمتی را به مشتریان ارائه دهد که بازدیدکنندگان بتوانند سؤال­هایشان را بپرسند. چه برایشان فرم ایمیل فراهم کنید چه حباب چت زنده چه دکمه­ی تماس مستقیم، مهمترین چیز این است که گزینه­ی تماس همیشه باید پیدا و به آسانی در دسترس باشد.

 

 

 

9. CTA را پایین صفحه تکرار کنید

 

تکرار درخواست اقدام در جاهای مختلف صفحه­ی هدف یکی از تکنیک­های مشهور بازاریابی است. درخواست اقدام با سرخط، توصیف کوتاه و دکمه­ی قابل تشخیص باید همیشه بالای خط­چین نشان داده شود. بسیاری از طراحان ترجیح می­دهند دکمه را در سربرگ چسبان تکرار کنند، چون وقتی کاربر صفحه را به پایین پیمایش می­کند پیدا است. هرچند، اگر صفحه­ی هدفی با پیمایش طولانی داشته باشید احتمالاً بهتر است درخواست اقدام را پایین صفحه تکرار کنید.

 

چرا این کار را می­کنند؟ بازدیدکنندگانی که روی دکمه­ی درخواست اقدام در بالا کلیک می­کنند پیش از اینکه به پایین پیمایش کنند متعلق به گروه کاربران متفاوتی هستند با بازدیدکنندگانی که تمام صفحه را پیمایش می­کنند تا تا جای ممکن اطلاعات جمع کنند. پس منطقی است به شیوه­ی متفاوتی با آنها برخورد کنیم. نترسید از اینکه هر وقت منطقی بدانید (کمی) لحن درخواست اقدام­

 

10. از طرح دکمه­ای برای درخواست اقدام استفاده کنید که به چشم بیاید

 

برای داشتن نرخ تبدیل بالا برای صفحه­ی هدف، لازم است دکمه­ی درخواست اقدامی طراحی کنید که به طور بصری روی کل صفحه به چشم بیاید. رنگ، شکل، موقعیت، لی­اوت همگی مهم هستند. قاعده­ی کلی­ای نیست، هرچند دکمه­(ها) باید با بقیه­ی طرح هماهنگ باشند.

 



چگونه با استفاده از لینک سازی داخلی سئو را بهبود ببخشیم؟

ده توصیه از UX برای اینکه صفحه هدفی با تبدیل بالا داشته باشید

10 روش برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی

  ,هدف ,صفحه­ی ,استفاده ,می­کند ,صفحه ,    ,درخواست اقدام ,صفحه­ی هدف ,کنید   ,را به ,لوگوی برندهای معتبر

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باد ما را خواهد برد... Dr. Hossein Latifi کنکور ارشد معماری وبلاگ بهمن ناجی کمپانی دارو سازی مرک رونق تولید وبلاگ هواداران حـامد برادران شرکت مهندسی فراخ کوشک سازان 46043715 - 021 بسم الله الرحمن الرحیم حائل